Copyright Notice

© hobikebun.blogspot.com. All right reserved.


No any portion of this site may be reproduced, distributed, retransmitted, broadcasted, displayed, published, licensed, transferred, sold or commercially dealt with any manner without the prior written permission of hobikebun.blogspot.com.

Tuesday, December 8, 2009

Hasil-hasil Penanaman Hobi Kebun

Mohon Maaf sebab sudah lama tidak menulis catatan. Namun catatan kali ini saya ceritakan mengenai hasil-hasil dari kebun mini saya. Walaupun hasil tidak seberapa namun inilah kesan penat lelah saya di kebun ini. Paling tidak buat tambahan lauk di dapur.

Gambar di sebelah ini adalah hasil kutipan serumpun serai di kebun saya. Dapat lah juga buat masak di Hari Raya Haji yang lepas. Pada permulaan tanaman saya hanya menggunakan 3 batang serai yang saya beli dari pasar . Namun lihatlah hasilnya bertambah sekitar 25 batang.
Kedua , hasil pokok ulam raja yang saya tanam. Balik kerja , Petik kat belakang rumah dan makan dengan sambal belacan bersama nasi . Baru la fresh . Ni adalah hasil dari pokok ulam raja generasi kedua dari hasil biji benih generasi pertama di kebun saya.
Akhir sekali saya akan tunjukkan beberapa gambar cili-cili hasil di kebun saya. Walaupun sekadar tanam kecil-kecilan lihatlah hasilnya.





1 comment:

  1. mak datok!
    gemok2nye cili tu!
    hang bagi makan ape kat dia?

    :-)

    http://faizulamin.net

    ReplyDelete

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...