Copyright Notice

© hobikebun.blogspot.com. All right reserved.


No any portion of this site may be reproduced, distributed, retransmitted, broadcasted, displayed, published, licensed, transferred, sold or commercially dealt with any manner without the prior written permission of hobikebun.blogspot.com.

Wednesday, January 20, 2010

LADA HIASAN DI HOBIKEBUN

Sudah lama saya tidak menulis. Saya kembali dengan lada hiasan yang saya baru tanam di kebun saya. Saya dapatkan benihnya dari salah satu nursery di rengit johor. murah2 je. Saya agak tertarik dengan pokok lada ini terutama dengan jumlah buahnya yang kecil dan banyak walaupun pokoknya agak kecil dan comel. Saya dapatkan sebuah pasu dan satu beg tanah bercampur sabut kelapa di nursery tersebut. Lihatlah hasilnya pada gambar.
Buahnya yang kecil dan kemerah-merahan telah menambat hati saya. Menurut pengusaha nursery tersebut, buanya juga boleh dugunakan untuk masakan seperti lada-lada yang lain. Jika anda ingin mendapatkannya boleh hubungi saya. Agak sesuai diletakkan di dapur anda atau di sudut edible garden anda.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...